Voordat wij dinsdag beginnen met de Bijbelstudie van Esther deel ik alvast met jullie het werkboek dat bij de studie hoort.
Je kunt nog mee doen in de besloten groep op Facebook , deze sluit zondagavond.
Dankzij Melinda van de besloten groep ziet het werkboek er weer mooi uit. Geweldig iemand achter je te hebben die met je mee kijkt hoe het er mooi uit kan zien en zonder foutjes. Nederlandse taal is niet mijn sterkste kant vandaar 🙂 .
De gene die mij al wat langer volgen weten dat ik vroeger veel ben gepest en dat dat grote gevolgen heeft gehad en nog heeft in mijn leven. Verder zijn er dingen gebeurd die ook niet makkelijk waren waaronder een kinderwens hebben, maar de kinderen niet mogen ontvangen. Daarna 3 kinderen mogen krijgen in 3,5 jaar tijd en er opeens alleen voor staan omdat mijn ex man niet meer van mijn hield. Of zoals hij zei, de koek is op. Kinderen groot brengen alleen is niet makkelijk, zeker niet wanneer je kinderen een iets andere gebruiksaanwijzing hebben dan het gemiddelde kind.
Nu jaren later, leef ik een leven waar ik altijd van gedroomd heb, maar de wonden zijn daar, diep en rottend.
Dit jaar wordt een jaar met een nieuwe start. Ik ben sinds gisteren begonnen met groepstherapie en individuele therapie. De buurvrouw haar moeder is een studie begonnen over voedingen en dieet, en ik mag haar ‘stage project’ zijn.
Ik heb besloten dat dit jaar mijn woord VREDE, RUST, PEACE is. Dit is waar ik naar op zoek ben. Zowel om mij heen als in mij.
Het oude is voorbij gegaan het nieuwe is gekomen 2019 Nieuwe ronde nieuwe kansen. Toen ik gisteren aan mijn man vroeg wat zijn goede voornemens zijn zei hij ik heb er geen. Het is goed zoals het is, dus waarom stress op je hals halen voor iets wat je neer drukt omdat je halverwege januari al ziet dat je het niet heb gehaald. En dat is ook zo, waarom zou je nu zeggen oke ik ga meer sporten, minder eten, minder snoepen, minder social media. Waarom geniet je niet gewoon van wat je kunt doen, zorg voor een goede balans en heb vrede met jezelf.
Laat het leven beginnen, vanaf nu in 2019. Doe dingen die je blij maken en wees vooral dankbaar voor alles wat je hebt. Sta op en schitter op je eigen plaats waar God je heeft neer gezet, met je eigen ‘te korte’of deze waar zijn of niet. Laat het leven beginnen vanaf nu.
Lieve zussen start 2019 met te leven dicht bij God, heel dicht bij je Maker. En blijf daar, ga leven, ga genieten en laat je tijd niet opslokken door alleen maar bezig te zijn met dingen die er niet toe doen. Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet eet maar raak, rook je plat, of wat dan ook.
Wat ik zeg is: Leef met wat God je geeft, goede voeding, een leven vol vertrouwen op Hem. En ook als het leven niet gaat hoe jij dat wilt of denkt dat het zou moeten gaan. Weet dan dan God het goede met je voorheeft en dat het dus goed gaat komen.
Laat 2019 het jaar worden van vrede, en vrijheid. Een jaar vol liefde voor jezelf. Wees trots op je buik, wellicht heb je je kinderen daar in gedragen. Wees trots op je buik en dankbaar niet iedereen haalt de leeftijd die jij nu hebt.
De dagen zijn donker en kort. Voor veel mensen zijn die moeilijke tijden. De glimlach van een ander kan heel veel betekenen voor die gene op een donkere dag. De eenzaamheid neemt toe onder de inwoners in Nederland.Â
Wees een lichtje
Wees een lichtje door te zwaaien naar de buurvrouw die achter het raam naar buiten zit te kijken niet omdat zij je in de gaten houd maar omdat ze wellicht hoopt op een glimlach die jij haar toe werpt.
Wees een lichtje
Voor de man die voor de winkel muziek maakt of de vrouw met de dakloze krant, groet ze en laat weten dat je ze ziet staan.
Wees een lichtje
Voor het kind dat het niet zo makkelijk heeft thuis, laat zien dat het geliefd is.Â
Mattheus 5:16 HSV
Wees een lichtje
Voor jezelf. Wees eens extra lief voor jezelf.
Ga deze dag in en wees een lichtje voor de wereld om ons heen. Het staat in de Bijbel in Mattheus 5:16
Na weken vol emoties van mooi en leuk maar ook van verdriet gaat het leven door. Het leven met vallen en opstaan, met vreugde en verdriet, met een warm welkom en afwijzingen.Â
Wat kan het leven toch tegenstrijdig zijn.Â
Gesprekken met ggz gaan door voor mij…. toch geen ADD, maar de scherven aan het opruimen van jaren van pesten, niet gezien of gehoord worden, je kunnen aanpassen aan anderen als een kameleon, haarfijn aanvoelen hoe een sfeer is omdat je zo gefocust bent op anderen. Oh weer iets nieuws??? Of heeft deze psycholoog het bij het rechte eind. Maar hoe nu verder dan??. Leren te leven zonder kameleon te zijn is nieuw voor mij. Zonder ruis op de lijn, zonder herrie in mijn hoofd, zou het echt kunnen?
Mij geliefd weten onvoorwaardelijk is raar. Snap jij dat? Hoe is het mogelijk, en waarom zou iemand dat doen? Waar verdien je dat aan? Theoretisch weet ik het allemaal, maar het ervaren is een heel ander verhaal.Â
Het blijft mij verbazen wat pesten op jonge leeftijd met je kan doen. De gevolgen zijn een erfenis voor de rest van je leven.Â