Gratis Bijbelstudie Esther

Voordat wij dinsdag beginnen met de Bijbelstudie van Esther deel ik alvast met jullie het werkboek dat bij de studie hoort.

Je kunt nog mee doen in de besloten groep op Facebook , deze sluit zondagavond.

Dankzij Melinda van de besloten groep ziet het werkboek er weer mooi uit. Geweldig iemand achter je te hebben die met je mee kijkt hoe het er mooi uit kan zien en zonder foutjes. Nederlandse taal is niet mijn sterkste kant vandaar 🙂 .

Het werkboek vind je :  HIER

Veel zegen bij deze studie of je die met ons mee doet in de groep, alleen of samen met een andere groep.

Blijf dichtbij je Maker.

Een jaar met een nieuwe start.

Start straight for business

De gene die mij al wat langer volgen weten dat ik vroeger veel ben gepest en dat dat grote gevolgen heeft gehad en nog heeft in mijn leven. Verder zijn er dingen gebeurd die ook niet makkelijk waren waaronder een kinderwens hebben, maar de kinderen niet mogen ontvangen. Daarna 3 kinderen mogen krijgen in 3,5 jaar tijd en er opeens alleen voor staan omdat mijn ex man niet meer van mijn hield. Of zoals hij zei, de koek is op.
Kinderen groot brengen alleen is niet makkelijk, zeker niet wanneer je kinderen een iets andere gebruiksaanwijzing hebben dan het gemiddelde kind.

Nu jaren later, leef ik een leven waar ik altijd van gedroomd heb, maar de wonden zijn daar, diep en rottend.

Dit jaar wordt een jaar met een nieuwe start. Ik ben sinds gisteren begonnen met groepstherapie en individuele therapie. De buurvrouw haar moeder is een studie begonnen over voedingen en dieet, en ik mag haar ‘stage project’ zijn.

Ik heb besloten dat dit jaar mijn woord VREDE, RUST, PEACE is. Dit is waar ik naar op zoek ben. Zowel om mij heen als in mij.

Let the journey begin.

Wat is jou JOURNEY dit jaar?

Fijne dag, Blijf dichtbij je Maker.

2019

Het oude is voorbij gegaan het nieuwe is gekomen 2019
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
Toen ik gisteren aan mijn man vroeg wat zijn goede voornemens zijn zei hij ik heb er geen. Het is goed zoals het is, dus waarom stress op je hals halen voor iets wat je neer drukt omdat je halverwege januari al ziet dat je het niet heb gehaald. En dat is ook zo, waarom zou je nu zeggen oke ik ga meer sporten, minder eten, minder snoepen, minder social media. Waarom geniet je niet gewoon van wat je kunt doen, zorg voor een goede balans en heb vrede met jezelf.

Laat het leven beginnen, vanaf nu in 2019. Doe dingen die je blij maken en wees vooral dankbaar voor alles wat je hebt. Sta op en schitter op je eigen plaats waar God je heeft neer gezet, met je eigen ‘te korte’of deze waar zijn of niet. Laat het leven beginnen vanaf nu.

Ik wens je een gezegend 2019 toe.

En Blijf dichtbij je Maker.

Laat het leven beginnen

Ja inderdaad, laat het leven beginnen, echt leven in vrijheid. Laten we 2019 het jaar maken van liefde voor jezelf, houden van jezelf en dit alles samen met God.
Laten we gaan leven in vrijheid, dankbaar zijn voor wat we hebben, ook al is het niet wat wij willen hebben. Niemand wil een lijf dat niet voldoet aan de magazines, maar je hebt het nu eenmaal en het functioneert dus wees er blij mee. Iemand zei eens tegen mij als je je lijf niet oké vind dan zeg je dat God fouten maakt. Deels heeft die gene wat mij betreft gelijk, deels ook niet. Wij stoppen ons vol met slecht eten en leven ons leven vol met stress.
Wij zijn de gene die 5 levens in een leven willen leven.

Maar lieve zussen dat gaat niet

Ga bewust leven in 2019.
Leef bewust, kies voor geluk, kies voor rust, vrede en liefde voor jezelf.
Bedenk eens wat onze diëten voor onze dochters doen. Als wij als moeders ons al niet oké vinden hoe kunnen onze dochters dan naar zich zelf kijken, zoals God hen ziet? Jij bent hun spiegel
Is dit wat jij je dochter wilt leren? Of leer je haar liever dat het goed is zoals je bent, dat ze mag genieten in haar leven en dat ze mag weten hoe waardevol ze is.

Lieve zussen start 2019 met te leven dicht bij God, heel dicht bij je Maker. En blijf daar, ga leven, ga genieten en laat je tijd niet opslokken door alleen maar bezig te zijn met dingen die er niet toe doen. Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet eet maar raak, rook je plat, of wat dan ook.

Wat ik zeg is: Leef met wat God je geeft, goede voeding, een leven vol vertrouwen op Hem. En ook als het leven niet gaat hoe jij dat wilt of denkt dat het zou moeten gaan. Weet dan dan God het goede met je voorheeft en dat het dus goed gaat komen.

Laat 2019 het jaar worden van vrede, en vrijheid. Een jaar vol liefde voor jezelf. Wees trots op je buik, wellicht heb je je kinderen daar in gedragen. Wees trots op je buik en dankbaar niet iedereen haalt de leeftijd die jij nu hebt.

Laat het leven beginnen !!!!!!

Blijf dichtbij je Maker.



Ik wens jou…..

Ik wens jou en u een gezegende Kerstmis toe en een Gezegend 2019

Dank voor de support van het afgelopen jaar. Ik kijk uit naar een nieuw jaar waar God centraal in zal staan.

Van mijn familie naar die van jullie.

Blijf dichtbij je Maker.

Niet gewonnen?

Was jij niet de winnaar gisteren van mijn giveaway, maar wil je wel graag het boekje hebben. Klik dan HIER. 

Was jij niet de winnaar gisteren van mijn giveaway, maar wil je wel graag het boekje hebben. Klik dan HIER. 

Je kunt dit leuke boekje bestellen via Bol, maar natuurlijk ook via de Christelijke Boekhandel.

De winnaar is bekend.

De winnaar van de Give away is bekend.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het mee doen, leuk om iets weg te mogen geven op je verjaardag ipv te ontvangen.

De Winaar is………………………………………………………………………………………………………………

Wilma Put

Wilma stuur mij even je adres gegevens dan komt het boekje vandaag nog je kant uit.

Fijne dag Blijf dichtbij je Maker.

Wees een lichtje

Matt 5:16 MEV

De dagen zijn donker en kort. Voor veel mensen zijn die moeilijke tijden. De glimlach van een ander kan heel veel betekenen voor die gene op een donkere dag. De eenzaamheid neemt toe onder de inwoners in Nederland. 

Wees een lichtje

Wees een lichtje door te zwaaien naar de buurvrouw die achter het raam naar buiten zit te kijken niet omdat zij je in de gaten houd maar omdat ze wellicht hoopt op een glimlach die jij haar toe werpt.

Wees een lichtje

Voor de man die voor de winkel muziek maakt of de vrouw met de dakloze krant, groet ze en laat weten dat je ze ziet staan.

Wees een lichtje

Voor het kind dat het niet zo makkelijk heeft thuis, laat zien dat het geliefd is. 

Mattheus 5:16 HSV

Wees een lichtje

Voor jezelf. Wees eens extra lief voor jezelf.

Ga deze dag in en wees een lichtje voor de wereld om ons heen. Het staat in de Bijbel in Mattheus 5:16

Wees een lichtje en blijf dichtbij je Maker. 

Het leven gaat door.

Na weken vol emoties van mooi en leuk maar ook van verdriet gaat het leven door. Het leven met vallen en opstaan, met vreugde en verdriet, met een warm welkom en afwijzingen. 

Wat kan het leven toch tegenstrijdig zijn. 

Gesprekken met ggz gaan door voor mij…. toch geen ADD, maar de scherven aan het opruimen van jaren van pesten, niet gezien of gehoord worden, je kunnen aanpassen aan anderen als een kameleon, haarfijn aanvoelen hoe een sfeer is omdat je zo gefocust bent op anderen. Oh weer iets nieuws??? Of heeft deze psycholoog het bij het rechte eind. Maar hoe nu verder dan??. Leren te leven zonder kameleon te zijn is nieuw voor mij. Zonder ruis op de lijn, zonder herrie in mijn hoofd, zou het echt kunnen?

Mij geliefd weten onvoorwaardelijk is raar. Snap jij dat? 
Hoe is het mogelijk, en waarom zou iemand dat doen?
Waar verdien je dat aan?
Theoretisch weet ik het allemaal, maar het ervaren is een heel ander verhaal. 

Het blijft mij verbazen wat pesten op jonge leeftijd met je kan doen. 
De gevolgen zijn een erfenis voor de rest van je leven. 

Maar ondanks alles: Het leven gaat door.

For all the moms out there

I got this from a friend. Moms you are gonne like this. 😊.

Deze video kreeg ik via een vriendin. 😊