Wees echt

Je huis is een puinhoop, weet je geen raad met je kinderen, je bent nog niet aangekleed en moet om 11 uur nog je ontbijt eten.

WELKOM in de echte wereld van een moeder met kinderen.

Het leven lijkt mooi, netjes alles voor elkaar…. maar wat is echt wat je op instagram, facebook en pinterest ziet.

Laat je niet gek maken, de foto’s zijn niet van een huis waar in geleefd wordt. Een huishouden draaien is werken, is onderuitgaan en weer opstaan. Alles wat je doet is vooruitgang in wat je gisteren niet deed.

Een leven met kleine kinderen is overleven, niet pinterest waardig vaak. Gelukkig weet ik uit ervaring dat het naar mate je kinderen groter worden je je eigen leven terug krijgt. Je krijgt weer tijd om te douchen zonder dat een kind aan de andere kant van de deur staat te roepen om je. Je krijgt weer tijd om je op te maken en je rustig aan te kleden. Je krijgt weer tijd om een boek te lezen.

Maar nu misschien nog even niet….

Neem tijd voor je jezelf, als jij inklapt heeft niemand daar wat aan. Heb je speelgoed in de kamer liggen??? Das mooi dan weet je dat je kind leeft in het huis waar het groot wordt. Is je keuken een puinhoop? Mooi dat weet je dat je zorgt voor een maaltijd voor de gene van wie je houdt. Kleding opgevouwen in je wasmand. Goed bezig je hebt de was klaar iedereen in huis heeft weer schone kleding.

Kijk naar wat je wel hebt gedaan en niet naar wat je niet hebt gedaan. Zet je schouders eronder, en geniet op de plek waar je bent geplaatst. De plek waar jij mag zorgen voor de nieuwe generatie in deze wereld, voor je man die zich honderd procent in kan zetten bij zijn baas omdat hij weet dat jij het onder controle hebt.

Wees trots op jezelf

Weet je niet waar te beginnen?? Begin met het schoonmaken van je aanrecht iedere avond. En in de ochtend haal je een doek over je wastafel in je wc en maak je je wc schoon, evenzo in je badkamer. Doe iedere dag een stukje in je huis. Welke plaats irriteert je het meest? Die stapel kranten op je eettafel? Mooi begin die uit te zoeken en gooi weg wat niet meer nodig is. Doe iedere dag een zo’n plek in een andere kamer. Geloof mij het geeft rust en voldoening.

Lukt het een dag niet? Helaas er was vast iets belangrijkers. Denk aan wat je gisteren hebt gedaan dat is in de pocket dat neemt niemand je af.

Je kunt het,

WEES ECHT

Blijf dichtbij je Maker.

Fijne week

Ik wens je een fijne week toe.

Ik hoop dat deze woorden je deze week mogen bemoedigen wanneer het wellicht even niet mee zit.

Blijf dichtbij je Maker.

Ieder nadeel heeft een voordeel

foto bron: Google

Het schoppen tegen een bal is niet de meest slimme set geweest die ik vorige week kon doen. Het gevolg is dat mijn knie goed in puin ligt. Ik heb min of meer mijn knie uit elkaar getrokken en nu zit ik met een slijmbeurs die behoorlijk pijnlijk is kan ik je vertellen.

Diclofenac moet de pijn stillen maar lijkt zijn werk niet echt heel goed te doen.
Zoals ik had geschreven aan het begin van het jaar, ben ik begonnen met verantwoord afvallen bij een een gewichtsconsulente, dit houd in, op de calorieën letten en bewegen. En laat dit laatste nu een goed probleem zijn met die knie.
Ik vind het niet erg om zo nu en dan even te zitten maar hele dagen gaat mij niet zo goed af.
Van het weekend heb ik dus krukken gekocht zodat ik iets wat uit de voeten kan. Maar dat geeft weer dat ik iets te veel wil en nu dus weer bij af ben. Ook doet het lopen met krukken niet echt goed voor aan mijn schouder en pols.

Het voordeel van deze hele situatie is dat ik gedwongen dat wel tijd heb om te lezen. Ik heb in een week 2 boeken uit, en stille tijd komt ook weer wat meer in beeld zeg maar :). Of moet ik zeggen het bestuderen van de Bijbel komt meer in beeld want ik lees zo ie zo wel in de Bijbel.

Pijn is niet fijn, maar je moet er door heen. Gisteren las ik een quote die zei:

“Je moet eerst door het dal voor je op de top van de berg komt”

En zo is het ook. Hoewel ik soms het idee heb dat als ik bijna bij de top ben ik weer naar het dal stuiter is dit wel een mooie hou vast voor mij om op te blijven kijken naar de top.

Hoe ga jij om met tegenslagen?

Fijne dag,

Blijf dichtbij je Maker.


Zo’n mooie getuigenis.

Ik keek vanmorgen deze getuigenis. Ik vond het echt heel mooi en in sommige dingen herkenbaar.

Tiffany Velasquez is een van mijn favoriete sprekers bij .

Het gevoel dat ik dit moest delen, ging niet weg. Dus ik vertrouw God dat de gene die dit nodig heeft dit mag zien en mag weten dat God er voor haar of hem is.

Fijn weekend.

Blijf dichtbij je Maker.

Denk aan hen….

Denk aan hen….

Denk aan hen die gevangen zijn.
Denk jij wel eens aan gevangenen overal in de wereld of denk je…. jammer dan eigen schuld dikke bult.??

Maar hoe zit het dan met de gevangenen die gevangen zitten om Gods naam? Bid jij voor hen?

Of denk je wel eens aan de gevangenen die niet lichamelijk gevangen zitten maar geestelijk, of zit jij zelf misschien gevangenen? Gevangen in oude patronen, schema’s zoals ze ze ook wel heel mooi noemen bij de therapie die ik volg. Ben jij wellicht een gevangenen van oude patronen die door gaan van generatie op generatie. Hoe fijn zou het zijn als iemand je dan eens bezoekt, met je praat en met je bid, toch?

Als je antwoord ja is, waarom laat je dan de gevangenen die echt vast zit in een gevangenis links liggen? Wellicht is dit ook een generatie op generatie verhaal….. Waarom laat je het oordelen over iemand in de gevangenis niet over aan God, daar is Hij tenslotte voor toch?
Hoe raar is het te denken dat jij wel recht hebt op vergeving hoe je ook gevangen zitten, dat jij recht hebt op compassie hoe je ook gevangen zit, maar iemand die lijfelijk vast zit zou dit niet hebben. Wat ben denk jij dat je meer bent voor God dan die gene in de gevangenis?

Het is een opdracht om ook gevangenen te bezoeken, hoe die gene ook gevangen zit. Om voor ze te bidden. Het staat verschillende keren in de Bijbel.

Hebreeën 13:3a spreekt er over en in Mattheüs 25:36 nog meer teksten of gevangen zijn op welke manier dan ook vind je HIER.

Van de zon naar de sneeuw

Zo loop ik nog in de zon op tenerife en nu in de sneeuw in Nederland.

Stukje paradijs op aarde.

Soms kom je op plekken dat je je afvraagt of het paradijs er zo zou hebben uitgezien.

Afgelopen week waren wij in Tenerife, en daar heb ik het gevoel zo sterk dat ik mij afvraag of ik een glimp van het paradijs zie.

De zee en palmbomen, de bloemen alles is even mooi. De visjes in het water en de garnalen die naar je voeten komen wanneer je in het water staat. Zo bijzonder.

De zon heeft zich deze week goed laten zien. We konden heerlijk wandelen zonder pijn in de gewrichten. Wat een zegen.

Waar is jouw stukje paradijs op aarde?


Klik op de link om de video te bekijken

https://lookaroundthecorner.com/wp-content/uploads/2019/01/20190126_110618.mp4

Fijn weekend ?!

Ik het kader van mijn one woord voor dit jaar Rust, wens ik je een heel fijn weekend toe. Geniet van elkaar en geniet van de rust.

Blijf dichtbij je Maker.

Mindfull wandelen

Vanmorgen las ik op facebook over mindfull wandelen, geen idee wat dat inhoud, maar het zetten mij wel aan om te gaan wandelen.

Toen ik zo buiten liep en genoot van de het uitzicht,

kwamen er allerlei ideeën op in mijn hoofd voor een blog.

Een jongen fiets aan mij voorbij en zoals dat gaat hier in het dorp groet je elkaar even. De jongen leek wat verbaasd maar zijn glimlach zei genoeg. Meerdere mensen fietste en wandelde aan mij voorbij en de groet en een glimlach gaf mij het gevoel van. Hey ik zie jou, beide kanten op.

Ik vroeg mij af wat het doet met iemand die je gewoon even groet en het gevoel geeft van Hey ik zie jou.

Iedereen wilt gezien worden, toch??

Zie jij de ander? Of leef je alleen voor jezelf?

Groet jij en vraag je iemand hoe het gaat en loop je gelijk door of luister je naar de ander? Met luisteren bedoel ik niet dat je alleen naar de woorden luistert maar dat je ook tussen de regels door alert bent op wat de ander communiceert.

Het leven gaat snel voorbij, voor je het weet vlieg je van het ene in het andere jaar. Maar is dat leven?

Ik weet nog steeds niet wat mindfull wandelen is, maar als het is dat je op ideeën komt voor een blog dat is het mij gelukt 🙂

Ik wens je een fijne dag toe, met een glimlach voor de ander.

Blijf dichtbij je Maker.

Klein geluk

Sommige mensen leven voor het grote, grote auto, groot huis, veel geld en de beste baan die je je kunt bedenken.

Ik ben meer van de kleine dingen die eigenlijk toch heel groot zijn.

Ik wordt blij als ik zie dat mijn 3 kinderen samen op pad gaan om ergens te lunchen. Wanneer de garnalen van mijn man jonkies hebben. Wanneer onze Golden Retriever speelt met zijn vriend en hij echt zo vies is maar zo blij lijkt. Ik wordt blij als ik de postbode zie komen met een brief van een van mijn pen pals. Of wanneer ik een kaart je krijg van iemand gewoon zomaar omdat het kan. Een telefoontje van een van mijn pen pals uit USA. Of wanneer net wanneer het nodig is ik een app ontvangen van een van mijn zussen van de Bijbelstudie groep.

Het zijn de kleine dingen die het doen.

Wees dankbaar en je leven wordt rijk door kleine gelukjes.

Blijf dichtbij je Maker.